in ,

Cum sa iti imbunatatesti puterea de concentrare

Iti verifici telefonul de 150 de ori pe zi, petreci mai mult de doua ore pe zi pe platformele de socializare si primesti peste 100 mesaje zilnic. Cum poti sa ramai concentrat?!

Sa stii ca si acum 100 de ani oamenii aveau probleme cu concentrarea si productivitatea. Pentru a rezolva aceste probleme, americanul Hugo Gernsback a venit cu o idee… cel putin ciudata โ€“ ๐ข๐ณ๐จ๐ฅ๐š๐ญ๐จ๐ซ๐ฎ๐ฅ. Acesta era un fel de casca din lemn, care avea scopul de a bloca orice sunet venit din exterior. Izolatorul avea doua gauri in dreptul ochilor pentru ca purtatorul sa poata vedea doar ceea ce avea de facut, iar pentru a respira, casca era conectata printr-un furtun la un tub de oxigen. Din fericire, ideea nu a avut priza la public.

Stii care ar fi corespondentul izolatorului din zilele noastre? Castile antifonice, pe care tot mai multi oameni le folosesc.

Desi mereu au existat distrageri de la ce aveai de facut, cele cu care te confrunti azi au devenit tot mai sofisticate. E greu sa rezisti tentatiei de a verifica telefonul in timp ce inveti sau muncesti. Mai ales cand stii ca si intr-o singura ora se vor strange o multime de notificari pe toate aplicatiile. Iar atunci cand incepi sa verifici ce e nou pe mail, pe Facebook, pe Instagram, pe Whatsapp, pe Tik Tok e posibil sa te trezesti intr-o bula de cateva ore de scrollat necontrolat.

O alta problema cand vorbim de concentrare este multi-taskingul. O expresie cunoscuta spune ca “Multitasking fac doar computerele, si nici acelea foarte bine.” Specialistii in psihologie spun ca atunci cand oamenii incearca sa faca mai multe lucruri deodata, de fapt rezultatul final este ca niciunul nu ajunge sa fie facut la capacitate maxima.

Pentru ca tu sa poti sa dai randament, trebuie sa fii in cea mai buna forma. Si asta o poti face daca:

1. ๐ƒ๐จ๐ซ๐ฆ๐ข ๐ฌ๐ฎ๐Ÿ๐ข๐œ๐ข๐ž๐ง๐ญ. Daca nu te odihnesti macar 7-8 ore pe noapte, este foarte greu ca a doua zi sa ai un nivel ridicat de energie. Sunt foarte multe lucruri care iti pot afecta negativ somnul. Cel mai comun este folosirea ecranelor inainte de culcare. Lumina de la televizor, tableta sau telefon iti va stimula retina si astfel va fi ingreunata secretia melatoninei – denumita si hormonul somnului.

2. O minte sanatoasa are nevoie de un corp sanatos. De aceea, ๐๐ข๐ž๐ญ๐š ๐ฌ๐ข ๐ฌ๐ฉ๐จ๐ซ๐ญ๐ฎ๐ฅ au un rol important. Asigura-te ca ๐š๐ฅ๐ž๐ ๐ข ๐š๐ฅ๐ข๐ฆ๐ž๐ง๐ญ๐ž ๐œ๐š๐ซ๐ž ๐ฌ๐ฉ๐จ๐ซ๐ž๐ฌ๐œ ๐œ๐จ๐ง๐œ๐ž๐ง๐ญ๐ซ๐š๐ซ๐ž๐š. Printre cele mai cunoscute sunt mancarurile bogate in fibre, dar si fructele si legumele. De asemenea, creierul tau are nevoie de multe grasimi bune pentru a functiona corect. Si aici ai de ales intre nuci, avocado, ulei de masline si multe altele. Este mai mult decat ๐ซ๐ž๐œ๐จ๐ฆ๐š๐ง๐๐š๐ญ ๐ฌ๐š ๐Ÿ๐š๐œ๐ข ๐ฆ๐ข๐ฌ๐œ๐š๐ซ๐ž ๐ข๐ง ๐ญ๐ข๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ฅ ๐ณ๐ข๐ฅ๐ž๐ข. De preferat ar fi sa faci chiar dimineata, dupa ce te trezesti, ca sa ai un tonus bun toata ziua.

3. Alte trucuri care sa te ajute: ๐๐ซ๐ข๐จ๐ซ๐ข๐ญ๐š๐ญ๐ž, ๐ง๐ฎ ๐ฉ๐ซ๐ข๐จ๐ซ๐ข๐ญ๐š๐ญ๐ข! In fiecare zi trebuie sa iti stabilesti o singura prioritate.

4. Dupa ce ai stabilit prioritatea, trebuie sa ai grija sa iti creezi un ๐ฌ๐ฉ๐š๐ญ๐ข๐ฎ ๐๐ž ๐ฅ๐ฎ๐œ๐ซ๐ฎ ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐œ๐ญ๐ข๐ฏ si fara distrageri. Spatiul de lucru sau de invatat ideal este unul calm, cu liniste, ordonat si confortabil.

5. Probabil unul dintre cele mai frecvente sfaturi pentru a te putea concentra mai bine ๐ž๐ฌ๐ญ๐ž ๐ž๐ฏ๐ข๐ญ๐š๐ซ๐ž๐š ๐ฉ๐ž ๐œ๐š๐ญ ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ข๐›๐ข๐ฅ ๐š ๐๐ข๐ฌ๐ญ๐ซ๐š๐ ๐ž๐ซ๐ข๐ฅ๐จ๐ซ. Cercetatorul Adam Gazzaley si psihologul Larry Rosen au demonstrat faptul ca atentia are doua componente: abilitatea de a te concentra asupra lucrurilor care conteaza si abilitatea de a le ignora pe cele care nu conteaza.

6. Nu uita ๐ฌ๐š ๐ข๐ž๐ข ๐ฌ๐ข ๐ฉ๐š๐ฎ๐ณ๐ž din cand in cand si sa te recompensezi. Decide care e sarcina pe care vrei sa te concentrezi si apoi pune-ti o alarma la fiecare 20-30 de minute, dar nu mai mult de jumatate de ora. In acest timp, concentreaza-te maxim pe ce ai de facut, iar atunci cand suna alarma, ia o pauza de 5 minute.

7. Ai auzit de ๐‘๐ž๐ ๐ฎ๐ฅ๐š ๐œ๐ฎ๐ฏ๐š๐ง๐ญ๐ฎ๐ฅ๐ฎ๐ข ๐œ๐ก๐ž๐ข๐ž? Tot ce trebuie sa faci este sa gasesti un cuvant cheie, reprezentativ pentru activitatea pe care o desfasori. De cate ori simti ca iti pierzi concentrarea, repeta insistent in mintea ta acel cuvant cheie, pana cand iti revine.

Concentrarea este o activitate ca oricare alta. Cu cat iti antrenezi mai mult aceasta abilitate, cu atat devii mai bun. Daca reusesti sa intelegi, iti vei dezvolta aceasta abilitate. Lasa-ne un comentariu dupa ce testezi recomandarile de mai sus si spune-ne daca te-a ajutat sau daca ai tu alte trucuri pe care sa ni le recomanzi.

โ€๐‘ƒ๐‘ข๐‘ก๐‘’๐‘Ÿ๐‘’๐‘Ž ๐‘‘๐‘’ ๐‘๐‘œ๐‘›๐‘๐‘’๐‘›๐‘ก๐‘Ÿ๐‘Ž๐‘Ÿ๐‘’ ๐‘’๐‘ ๐‘ก๐‘’ ๐‘–๐‘› ๐‘™๐‘’๐‘”๐‘Ž๐‘ก๐‘ข๐‘Ÿ๐‘Ž ๐‘๐‘ข ๐‘ฃ๐‘œ๐‘–๐‘›๐‘ก๐‘Ž ๐‘ ๐‘– ๐‘Ž๐‘ข๐‘ก๐‘œ๐‘‘๐‘–๐‘ ๐‘๐‘–๐‘๐‘™๐‘–๐‘›๐‘Žโ€-
Herbert Harris

What do you think?

Written by bookland

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Andra Pintican – Tinerii au mare nevoie sa-si ceara drepturile (2)

Adolescenta care se simte ca o atipica vs problemele/emotiile ei